Saturday, August 22, 2015

မိန္းမ မဝင္ရ ပညတ္ခ်က္

မိန္းမ မ၀င္ရ ပညတ္ခ်က္

ျမန္မာဘာသာေရးနယ္ပယ္၌ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မပတ္သတ္ဘဲ
ျဗဟၼဏ၀ါဒမွ ၀င္ေရာက္လာဟန္ လကၡဏာရွိေသာ ဓေလ့တစ္ခုရွိပါ၏။

ယင္းဓေလ့ကား
သိမ္မ်ား၊ ဘုရားတန္ေဆာင္းမ်ားထဲသို႕ "မိန္းမ မ၀င္ရ" ဟု တားျမစ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤ ဓေလ့မွာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ အေနျဖင့္ တြင္က်ယ္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈေတာ့ မရွိပါ။
က်ိဳကၡမီ၊ က်ိဳက္မေရာ၊ ကတုိးေကာ့ႏွပ္ႏွင့္ က်ိဳက္ထီးရိုး စသည္တို႕၌သာ ေခတ္စားပါ၏။
ျမန္မာျပည္ရွိ အျခားျမိဳ႕ရြာ နယ္ပယ္အမ်ားတို႕တြင္ကား
ယင္းသို႕ "မိန္းမ မ၀င္ရ" ဟုတားျမစ္ထားေသာ ဘာသာေရး အေဆာက္အဦး ဟူ၍
မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမတို႔အား
အတန္းအစားခြဲျခားေတာ္ မမူခဲ့ပါ။ မိန္းမတို႔ကို ႏွိမ့္ခ်၍ မထားခဲ့ပါ။
ဧတဒဂ္ေပးေတာ္မူရာ၌ပင္ ဘိကၡဳတို႔ကို ေပးေတာ္မူသကဲ့သို႔
ဘိကၡဳနီမတို႕ကိုလည္း ေပးေတာ္မူပါ၏။
ဘုရားရွင္သည္ သူ၏ ေရွ႕ေမွာက္သို႔
"မာတုဂါမမ်ား" (အမ်ိဳးသမီးမ်ား) လာေရာက္၍ မဖူးရဟူ၍လည္း ပညတ္ေတာ္မမူခဲ့ပါ။

မိန္းမမ်ားကို ဟိုအေဆာက္အဦးထဲ မ၀င္ရ၊ ဒီအေဆာက္အဦးထဲ မ၀င္ရဟူ၍
ပညတ္ျခင္းမွာ ဟိႏၵဴဘာသာ စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

ဟိႏၵဴ၀ါဒ၌ မိန္းမတို႕၏ အခန္းက႑သည္ အလြန္တရာေသးသိမ္၏။
မိန္းမမ်ားကို ေယာက္်ားတို႔ သံုးေဆာင္ဖြယ္ရာ ပစၥည္းဘ႑ာတို႔တြင္
အေကာင္းမြန္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ပစၥည္းဘ႑ာ တစ္ခုဟုပင္ ယူဆထားၾကပါ၏။
ေရွးအခါက မီးသၿဂၤ ိဳဟ္ခံရေသာ ဓေလ့ထံုးစံပင္ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
ဟိႏၵဴတရားဥပေဒက်မ္းအရ ေယာက္်ားသည္ မိန္းမယူရာ၌ အကန္႔အသတ္မရွိ၊
အလိုရွိသေလာက္ ယူႏုိင္ခြင့္လည္း ေပးထား၏။

"မိန္းမ မ၀င္ရ၊ မတက္ရဟူေသာ တားျမစ္ခ်က္မွာ
လူမ်ိဳးဓေလ့အယူအဆမ်ိဳးသာ ျဖစ္ရာ ဘာသာေရး ပညတ္ခ်က္မဟုတ္ပါ။
ထိုမ၀င္ရဆိုေသာ သိမ္ေက်ာင္းတန္ေဆာင္းမ်ားအတြင္းသို႔ မိန္းမမ်ား ၀င္ေရာက္၍
ပန္း၊ ဆီမီး၊ ေရကပ္လွဴျခင္း၊ ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္း စသည္တို႔အတြက္
ဘာသာေရးတားျမစ္ခ်က္မရွိ၍ အျပစ္ျဖစ္သည္ဟုကား မဆိုႏုိင္။
ဆိုစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိ။
သုိ႔ေသာ္ ရပ္ရြာဓေလ့လူမ်ိဳး အယူအဆပိုင္ဆိုင္ရာ တားျမစ္ခ်က္မ်ားျဖစ္၍
လိုက္နာေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ အပန္းမၾကီးပါ"

အႏိႈင္းမဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္ဘုရားသက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ကပင္
သူ႔ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ မာတုဂါမမ်ား (အမ်ိဳးသမီး) ကို ၀င္ေရာက္ဖူးေျမွာ္ခြင့္ ေပးခဲ့ပါလ်က္
ဘာသာေရး အေဆာက္အဦးထဲ
"မိန္းမ မ၀င္ရ" ဟုတားျမစ္ျခင္းမွာ
တရားမွ်တေသာ ပညတ္ခ်က္ ဟုတ္၏- မဟုတ္၏ ဟူသည္ကို
အသိဥာဏ္ရွိသူတိုင္း မွန္ကန္စြာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လိမ့္မည္။

မင္းနန္ (ေမာ္ကၽြန္း) - အယူအျမင္မွန္ကန္ေရး မွ

No comments:

Post a Comment